tag:blogger.com,1999:blog-4359318716906676356.post4576266442473185289..comments2017-06-26T21:23:35.890+03:00Comments on Kisapilotti: XCSoar käytössä (osa 1)hnpilothttp://www.blogger.com/profile/02174424914708279214noreply@blogger.comBlogger5125tag:blogger.com,1999:blog-4359318716906676356.post-73140136350674002822016-04-05T17:00:04.941+03:002016-04-05T17:00:04.941+03:00OK, tuohon suuntaan hiukan ajattelinkin asian olev...OK, tuohon suuntaan hiukan ajattelinkin asian olevan yleensä.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4359318716906676356.post-90753646312860661892016-04-05T10:57:28.233+03:002016-04-05T10:57:28.233+03:00Kirjoitin asian ehkä hiukan epäselvästi. Tarkoitin...Kirjoitin asian ehkä hiukan epäselvästi. Tarkoitin ilmatiloja, jotka ovat samalla korkeudella tai alempana, kuin missä lennän, eli sellaisia, joihin on mahdollista ajaa "sivusta" tai päältä sisään. Helsinki TMA:n ulkoreunalla on "sallittu" kisa-alue, jonka yläraja on 5000ft MSL ja silloin sen yläpuolella oleva kielletty ilmatila näytetään laitteessa, vain jos minulla on korkeutena yli se 5000ft MSL. Sen alla tulee lisäksi hälytys, jos yritän ajaa pohjasta läpi.<br />Jotkut aktiiviset ammunta-alueet voivat olla selkeästi kruisailukorkeuksia alempana, esim GND - 1500 ft GND, mutta varsinaisesti tarkoitin, etten näytä niitä kiellettyjä alueita, joiden alaraja on ylempänä kuin minä.hnpilothttps://www.blogger.com/profile/02174424914708279214noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4359318716906676356.post-31805425899447899822016-04-05T07:49:20.497+03:002016-04-05T07:49:20.497+03:00Alkoi mennä yli sohvapilotin hilseen. Mukavasti ed...Alkoi mennä yli sohvapilotin hilseen. Mukavasti edelleen kerrottu tarina. Onko usein (Suomessa esim.) kruisailukorkeuden alapuolella kiellettyjä ilmatiloja? Yläpuolen tiedän aina mainitun monessakin kohtaa.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4359318716906676356.post-21428368079733212472016-04-04T21:06:16.067+03:002016-04-04T21:06:16.067+03:00On se minullakin nostossa yhtenä boxina, mutta en ...On se minullakin nostossa yhtenä boxina, mutta en tiedä, kuinka paljon sillä on oikeasti lisäarvoa, kun nostoissa kuitenkin on erilaiset profiilit. Ajan niitä enemmän tunteella kuin kaartosädettä vakioimalla. Mutta ehkä mun ongelma onkin, etten ajele nätisti... :Phnpilothttps://www.blogger.com/profile/02174424914708279214noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4359318716906676356.post-43863436729672296722016-04-04T20:26:54.800+03:002016-04-04T20:26:54.800+03:00Mä käytän nostoissa sellaista infoboxia jossa näky...Mä käytän nostoissa sellaista infoboxia jossa näkyy termiikkikaarron hankaisija. Erityisesti sellaisina päivinä joina nostot ovat kapeita on (minulle) ollut yllättävää huomata, kuinka laajaksi termiikkikaarto leviää jos ajelee silleen nätisti..<br />-hytskyAnonymousnoreply@blogger.com